6 Haziran 2020 Cumartesi

Acıtır Zaman

Güneş doğarken kahvemi yudumlamaya başlamıştım. Demek ki, bu kadar erken kalkmış olmamın bir nedeni varmış. Twitter'ı karıştırırken, karşıma Ezgi Aktan'ın yeni şarkısıyla birlikte şu videosu çıkmıştı. 




Videoyu izlerken "işteeee" dedim, "tam da bir Nick Cave" duruşu. Yıllar önce Nick Cave'i bir ödül törenine davet ediyorlar. O da, "arkadaş ben bu şarkıları tek başıma yapıp söylemiyorum ki. Biz Bad Seeds ile bir grubuz. Ödülü bana değil, bize vermeliydiniz." 

Ezgi videonun devamında, şarkı için emeği geçenleri tek tek yazarak teşekkür etmiş. Müzisyen olsam, işte böyle sanatçılarla çalışmak isterdim.

Elbette hemen yeni şarkıya geçiş yaptım. Açtım bilgisayarı, taktım kulaklığı, ağaçların yeşilliğine dalarak dinlemeye başladım. Şarkı bitince yeniden dinledim. Sonra yeniden, sonra yeniden ve yeniden. 2,5 saat bir şarkı üst üste kaç defa dinlenirse o kadar dinledim.

Hatırlamak insanoğlunun en kuvvetli yönlerinden biri. Aynı zamanda onu güçsüz ve çaresiz bırakan bir özellik. Çünkü duygusal açıdan yaşanmış talihsiz maceraları unutmak imkansız. Zaman geçip gitmiş olsa da yüzü, gülümsemesi unutulmayan birileri varsa hayatınızın bir yerlerinde, şarkı sizi anlatıyor. Kanayan yaranıza ilaç olan, anksiyete bozukluğu olan bünyelere huzur veren sesiyle Ezgi Aktan'ın yeni şarkısı, "Acıtır Zaman" çok başarılı bir çalışma olmuş. Emeği geçen herkesi tebrik ederim.  




Görmüyordun sаnki kör olmuştun
Bir bilenin аsаsıyla kаybolmuştum
Gece benim, gün senin
Koklаdığım her gül senin
Bilmedin hiç, hаnımeliydi en sevdiğim

Gülmüyordun sаnki uyuşmuştun
O çok bilenin аsаsıyla yok olmuştum
Gece benim, gün senin
Toplаdığım yıldızlаr senin
Bilmedin hiç, büyük Ay'dı en sevdiğim

Biliyor musun, zаmаn zаmаn
Tütüyor yüzün hаlа
Evimde sokаklаrdа
Boş kollаrımdа burаm burаm
Diyorsun yа hep yormа
Düzelecek zаmаnlа

Her tik tаkındа
Acıtır zаmаn
Tаm şurаmdа, burаm burаm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder